Categories: Uncategorized @fa

تاثیرات ورزش کردن در دوران پریود

معمولا در روز‌های نزدیک به شروع پریود ممکن است عواملی مثل معده درد، نفخ، خستگی و سر درد را تجربه کنید. انجام فعالیت‌های ورزشی کمک می‌کند که تا حدی باعث کاهش بروز این عوامل بشوید. همچنین، ورزش کردن نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می‌کند، به همین دلیل باید سعی کنید ورزش را در برنامه زندگی خود قرار دهید، حتی در دوران پریود.

فواید ورزش کردن در دوران پریود

انجام فعالیت‌های ورزشی در دوران پریود فوایدی دارد. این فواید عبارتند از:

بهبود حال روحی

با توجه به تحقیقات انجام شده در کالج تخصصی زنان و زایمان در آمریکا، انجام فعالیت‌های ورزشی می‌تواند به کاهش احساس افسردگی کمک کند. بنابراین ، اگر در دوران پریود عواطفی مثل غم و اندوه ، زود رنجی، خشم و عصبانیت را تجربه کردید، می‌توانید با ورزش کردن حال روحی خود را تغییر دهید.

کاهش احساس خستگی

در دوران پریود سطح انرژی در بدن کاهش می‌یابد و تغییرات هورمونی باعث احساس خستگی بیشتر در طول روز می‌شود. بنابر تحقیقات دفتر بهداشت زنان (OWH) ، فعالیت‌های ورزشی می‌تواند باعث افزایش سطح انرژی در دوران پریود شود.

کاهش درد‌های قاعدگی

طبق مطالعات انجام شده افرادی که برای مدت ۸ هفته به صورت منظم ۳ روز در هفته و حداقل برای مدت ۳۰ دقیقه ورزش کرده‌اند در دوران قاعدگی درد کمتری را تجربه کرده‌اند. به عبارتی دیگر،‌ انجام فعالیت‌های ورزشی در زمان پریود و پیش از شروع آن می‌تواند باعث کاهش درد قاعدگی شود. فعالیت بدنی لازم نیست شدید باشد یا برای مدت زمان طولانی انجام شود. حتی ۲ مرتبه پیاده روی 15 دقیقه‌ای در روز می‌تواند فواید زیادی داشته باشد. همچنین ، ورزش کردن انتخاب سلامتی در زندگی است، چراکه به فرد کمک می‌کند که تناسب اندام خود را حفظ کند و قلب و ریه خود را سالم نگه دارد.

نکاتی در مورد ورزش کردن در زمان پریود

رعایت بعضی نکات در زمان پریود به شما کمک می‌کند که حال بهتری داشته باشید:

انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب

در دوران پریود معمولا عضلات دچار گرفتگی و انقباض می‌شوند که انجام تمرینات کششی آرام مانند یوگا، تای چی و پیلاتس می‌تواند موجب انبساط عضلات و رفع گرفتگی آن‌ها شود. همچنین ممکن است برخی افراد شنا کردن را به عنوان راهی برای کاهش درد‌های قاعدگی دریافته باشند. حس بی وزنی در آب می‌تواند باعث التیام درد‌های قاعدگی شود.

نوشیدن آب به میزان کافی

کم آبی بدن می‌تواند موجب افزایش عوارض ناخوشایند قاعدگی مثل نفخ و یبوست شود. نوشیدن آب کافی در دوران پریود باعث می‌شود مدفوع در روده آسان‌تر حرکت کند و ناراحتی‌های احتمالی در طول جلسه ورزشی را کاهش دهد. در زمان انجام فعالیت‌های ورزشی سعی کنید حداقل هر 15 دقیقه یکبار مقداری آب بنوشید.

به همراه داشتن مسکن

در این دوران ممکن است مواردی مثل کمر درد یا گرفتگی عضلات شما را از انجام فعالیت ورزشی منصرف کند مصرف دار‌های ضد درد مانند ایبوپروفن و استامینوفن می‌تواند به کاهش گرفتگی عضلات پیش از شروع جلسه ورزشی کمک کند. همچنین استفاده از یخ یا کیسه آبگرم بعد از ورزش نیز می‌تواند به التیام درد‌های احتمالی کمک کند.

استفاده از پد بهداشتی با جذب بالا

یکی از عوامل مهم در مورد ورزش کردن در زمان پریود، انتخاب پد بهداشتی مناسب است. انجام فعالیت‌های ورزشی باعث افزایش میزان سرعت خونریزی می‌شود. این سرعت بخشیدن به این دلیل است که فعالیت بدنی می‌تواند باعث تسریع خروج خون از رحم ‌شود. برای آن که در زمان انجام فعالیت‌های ورزشی احساس خوبی داشته باشید و با خیال راحت و بدون نگرانی جلسه ورزشی خود را پشت سر بگذارید بهتر است از پد‌های بهداشتی با جذب بالا استفاده کنید. پد‌‌های بهداشتی گود مود با قدرت جذب بالا انتخاب یک حال خوب در دوران پریود است.

اگر می‌خواهید در مورد تغذیه‌ مناسب در دوران پریود بیشتر بدانید اینجا کلیک کنید.

mona.vali

Recent Posts

همه چیز درباره‌ی اولین پریود

معمولا دختر‌ها در سن ۱۲-۱۳ سالگی برای اولین بار پریود می‌شوند. با این حال، شروع…

4 سال ago

با تغذیه‌ مناسب در دوران پریود پر انرژی باشید

تغییرات هورمونی در دوران پریود باعث بروز حالات روحی متفاوتی مثل انرژی کم و اضطراب…

4 سال ago